Benvingut al meu blog de PATCHWORK! Vull compartir amb tu els meus treballs. Desitjo que t'agradin.


diumenge, 17 de juliol del 2011

Finestres de la Catedral (Cathedral Window). Guardar un tresor!

Fa uns dies la mare em va demanar que li fes algun tipus d'estoig per guardar-hi els collarets i algunes joies, de manera que les pogués tenir ordenades i ocupessin poc espai.

Al moment vaig recordar la tècnica que havia après al taller de cap de setmana que l'Anna de l'Ausa Blanca havia organitzat al Brull a finals de l'any passat. Es tracta d'una tècnica bastant laboriosa perquè es fa pràcticament tot a mà. La màquina de cosir només la utilitzem per fer un parell de repunts.

Així doncs, em vaig posar mans a l'obra ja que aviat era el seu sant i volia tenir-li la sorpresa a punt.

En primer lloc vaig triar dues robes que contrastessin de color entre si. Vaig escollir uns estampats de flors que m'agraden molt i que estava convençuda que a ella també.




En segon lloc, vaig tallar quadres de 25x25cm de la roba clara i quadres de 9x9 de la roba fosca.



Doblar la roba clara per la meitat i cosir a màquina els dos costats estrets.



Tornar a doblar i cosir, deixant una petita obertura per girar la peça. Un cop doblegat es cus a mà aquesta obertura amb un punt amagat.







Perquè quedi la peça ben polida hi donarem un cop de planxa.



  Tornarem a doblar el quadrat unint les quatre puntes i les cosirem entre sí.

Tot seguit unirem els quadres per darrere amb un punt amagat.



Aleshores girarem del dret i cosirem els quadres petits al seu lloc, formant una finestra.




Amb dos retalls de roba de fil gruixut confeccionem un quadrat que ens servirà per tapar les joies i hi brodem algun motiu que ens hi agradi, en aquest cas hi he brodat "petits tresors"amb punt de palestrina amb dos fils de perlé de color verd.





Pel cantó de dins hi cosim una tira de roba de cap a cap perquè hi puguin passar els collarets i unes tires de cua de rata perquè s'hi puguin lligar anells o altres peces. Haurem cosit una dent de rata més avall de la tira perquè els collarets hi passin pel mig i quedin més subjectats.


Cosim a la part de dalt i a la part de baix les robes que ens ajudaran a segellar l'estoig.




A la part de davant (la de les finestres) hi he cosit uns botons rectangulars de nàcar per tapar les juntes de les finestretes i embellir la labor.



 Per acabar, he cosit al mig del cantó esquerre de l'estoig una cinta d'organça i de cua de rata que em permeti lligar l'estoig a la mida que necessitem a cada moment.




Labor acabada


M'ha relaxat moltíssim confeccionar aquesta labor i espero que sigui molt útil. 

MOLTES FELICITATS MARE!



Aquesta tècnica també es pot utilitzar per a moltes aplicacions: per fer un estoig, una bossa, etc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comentari: